Today is the first day of the rest of your life

Farväl Japan

Vi har nu kommit till slutet av vår resa. I skrivande stund sitter jag på flygplatsen i Wien, där vi mellanlandat, och reflekterar över dessa tre veckor som rusat förbi i skrämmande hög fart. Ändå har resan innehållit så mycket nytt och spännande att det skulle ta flera timmar för mig att återberätta alla händelser från början till slut. Trots att vi inte haft riktigt så bra förhållanden som vi inledningsvis förväntade oss så är jag på intet sätt besviken, tvärtom. Tack vare många dagar utan åkning så har vi fått ta del av både japansk kultur och mat på ett sätt som vi aldrig skulle upplevt annars. Vi har fått se grymt coola platser och träffat fantastiska människor. Dessutom så har vi, när allt kommer till kritan, faktiskt åkt det djupaste pudret jag någonsin upplevt och den frustration som stundtals yttrat sig under resan är nog egentligen bara en produkt av den kräsenhet som infinner sig när man en gång upplevt det där fjäderlätta, meterdjupa, japanska pudret som står som en plym över huvudet när man dundrar nerför en öde, brant slänt i en gles japansk bokskog.

Det är känsla jag kommer bära med mig restan av livet.

 

Ett svar

  1. Lars Croy

    Vilken resa, vilka bilder, vilka upplevelser, vilken tur du tog chansen.
    Välkommen hem, förstod att via möter dig, det blir också bra.😍
    Kram papz

    Skickat från min iPad.

    Med vänlig hälsning,
    Lasse

    15 feb 2013 kl. 20:21 skrev ”Rickard Croy” <comment-reply@wordpress.com>:

    Rickard Croy posted: ”Vi har nu kommit till slutet av vår resa. I skrivande stund sitter jag på flygplatsen i Wien, där vi mellanlandat, och reflekterar över dessa tre veckor som rusat förbi i skrämmande hög fart. Ändå har resan innehållit så mycket nytt och spännande att det ”

    februari 15, 2013 kl. 7:31 e m

Kommentera

